Политика » политическое рандеву » 

Костянтин Бєдовой: «Треба повністю переходити на мажоритарну систему місцевих виборів»

Костянтин Бєдовой – депутат Києво-Святошинської райради депутатів від партії УДАР Віталія Кличка. Останнім часом точаться дискусії сприводу реформи місцевого самоврядування, її моделі. Віце-прем’єр Володимир Гройсман запропонував взяти за основу польську модель.
Тому Всеукраїнське інтернет-видання «Вероятно» й вирішило поцікавитися думкою Костянтина Анатолійовича.
Костянтине Анатолійовичу, наскільки існуюча в Україні система місцевого самоврядування задовольняє потреби суспільства?
— Місцевого самоврядування, на сьогодняшній день, насправді не існує в буквальному розумінні. Існує така собі декорація, ширма яка дозволяє грабувати країну та нехтувати інтересами територіальних громад, уникаючи при цьому будь якої відповідальності. Тому зрозуміло, що про інтереси суспільства при сьогоднішніх реаліях не йдеться. Зовсім інше питання, що реальна система місцевого самоврядування вкрай необхідна і суспільству і державі з огляду на поточний стан речей. Тому з метою виживання держави, побудова системи реального місцевого самоврядування є однією з основних.
З огляду на демографічну ситуацію в Україні з початку набуття незалежності, які кроки запропонували б?
-Ще частіше відключати світло ввечері ( сміється). А якщо без жартів, то на мою думку не можна монітозувати пільги за народження дітей. Треба дбати про медичну допомогу, надання житла, дитячого садка, суттєвих знижок на оплату послуг ЖКГ, забезпечувати багатодітні родини безкоштовною та якісною освітою, літнім відпочинком та оздоровленням за кошти держави. Тобто треба вкладати кошти в дітей, а не перераховувати гроші їх батькам, бо, на жаль, дуже й дуже часто ці гроші використовують всупереч інтересам дітей.
Як удосконалити систему територіальної організації влади з метою підвищення її ефективності?
— Однозначно треба повністю переходити на мажоритарну систему місцевих виборів, бо територіальні громади обирають не політиків, а господарників та управлінців, людей, які мають дбати про інтереси громади і не мати жодних забов’язань перед політичними партіями. Треба приймати закон, що передбачає реальну можливість відкликання депутата в разі не належного виконання ним депутатських обов’язків та закон щодо прозорого фінансування виборів. Суспільство має достоіменно знати, хто і скільки дав коштів у виборчий фонд кандидата. Це дуже принципова річ, без якої брудні гроші та сумнозвісна «гречка» будуть завжди панувати. Управління комунальним майном повинно перейти до виконкомів. Державні адміністрації мають опікуватися питаннями загальнодержавного значення та відслідковувати дотримання інтересів держави на місцях.
Яка модель для нашої країни була б найбільш прийнятною? Наскільки відомо уряд Яценюка хоче перейняти польський досвід. Однак полякам реформа коштувала 11 мільярдів євро…
— Моя відповідь дуже проста: я вважаю, що нам не можна проводити досліди на населенні. Треба обрати модель з існуючих і працюючих та запровадити у нас. Погоджуюсь з Арсенієм Петровичем у тому, що польська модель може стати базою для відбудови української держави. Треба пам’ятати 70 років блукань у пітьмі побудови комунізму, а потім соціалізму. Більш прогнозованим є втілення в життя вже перевіреної та добре працюючої моделі функціонування держави. Тож чим Вам не подобається польський досвід?
Чи потрібно ліквідовувати обласні та районні адміністрації? Як відомо, головним «гальмом» проведення повноцінної реформи є місцева бюрократія…
-Ліквідовувати не треба. Як я вже казав, є питання загальнодержавного значення. Саме цими питаннями повинні опікуватися державні адміністрації. Окрім цього, треба постійно моніторити інтереси держави та громадян на місцях та у разі необхідності — негайно втручатися. Ну і, на решті, адміністрації повинні проводити на місцях державну політику, в тому числі інформаційну та об’єктивно висвітлювати у місцевих та загальнодержавних ЗМІ роботу місцевих рад та виконкомів.

bedovoy 2
Чи варто проводити консультативний рефендум з питань реформування місцевого самоврядування?
-З початку треба відпрацювати систему реформ на 100%. Після цього має відбутися обговорення на загальнонаціональному рівні в експертному середовищі. Остаточний варіант можно виносити на консультативний референдум. Громадяни повинні свідомо схвалити і прийняти рішення про зміни в країні.
Україні яка модель більш підходить: федералізація, як, приміром, у Росії, чи збереження унітарної держави, але з децентралізацією влади? Чим відрізняється децентралізація влади від федералізації?
— Я є прибічником унітарної держави з децентралізацією влади. Федералізація — це шлях до знищення української державності. Децентралізація — це розмежування владних повноважень між державою та територіальними громадами за умови збереження загальнодержавного законодавства. Федералізація — це утворення таких суб’єктів на территорії держави, що мають власне законодавство та, за певних умов, можуть вийти з держави. Я за збереження територіальної цілостності України, то-ж я за децентралізацію.
Чи потрібно переходити до виборності керівників територіальних громад?
— Керівників територіальних громад безумовно треба обирати. Крапка. Але обирати не голосами депутатів, а шляхом прямих виборів. Безумовно потрібна, тако-ж, проста і реальна процедура відставки таких керівників.
Яку частину коштів від податкових надходжень варто залишати в розпорядженні місцевої влади?
— Питання дуже і дуже дискусійне. Не можу відповісти доти, доки не побачу розподілу повноважень і зон відповідальності між місцевими і центральними органами влади. Однозначно, місцева влада повинна мати велику зацікавленність у процвітанні бізнесу й зборах податків. Добре спрацювали — є гроші на розвиток рідного краю. Погано спрацювали — грошей мало і виборці мають вирішувати долю такої влади.

Розмовляв Алекс Панюков

Сюжет дня

Парнерская программа

Loading...

Голосование

Могут ли высокие тарифы на коммунальные услуги привести к социальным бунтам в Украине?

View Results

Загрузка ... Загрузка ...
 `